Methode Pitch

di, 17/05/2016 - 00:00 -- l.vandermark_1386

 

De methode Pitch sluit aan op het KwalificatieDossier (KD) Marketing, communicatie en evenementen. De methode bestaat uit zeven delen. Met elk deel krijgt de student toegang tot PracticX waar bij elk boek online oefen- en toetsmateriaal met feedback staat.

Het doel van de methode Pitch is niet alleen het mbo-diploma Medewerker marketing en communicatie, maar ook om tegen die tijd een stevige basis te hebben om door te kunnen stomen naar het Nima A-diploma. 

Bij de ontwikkeling van de boeken stond duidelijkheid en overzichtelijkheid voorop: 

• Rustige vormgeving

• Helder taalgebruik

• Duidelijke structuur

• Per hoofdstuk vragen en opdrachten

• Per hoofdstuk een samenvatting en begrippenlijst

• Oefeningen en oefentoetsen op PracticX

 

 

Opbouw van de reeks

De methode bestaat uit zeven delen:

Basisdelen

• Basisboek marketing  

• Marketingplanning

• Marketing: de harde cijfers

• Communicatie 

Uitstroomdelen

• Marktonderzoek (medewerker marketing en communicatie)

• Evenementen organiseren  (medewerker evenementenorganisatie)

 Aanvulling voor Nima-examens

• Extra Pitch voor Nima A 

Hier op PracticX, de online toets- en oefenportal, staan per hoofdstuk open en gesloten oefeningen, waarbij studenten direct heldere feedback krijgen. Ook staan er, ter voorbereiding op het theorietentamen van SPL, oefententamens.

 

Studenten- en docentenmateriaal

De online toets- en oefenportal PracticX biedt bij alle delen, oefeningen, cases en aanvullende opdrachten.

De oefeningen per hoofdstuk bestaan uit open en gesloten vragen, waarbij studenten direct feedback krijgen. Als voorbereiding op de theorietentamens van SPL/ECABO zijn er oefententamens, eveneens met directe feedback. Bij deel 7 horen ter voorbereiding op de Nima-examens oefenvragen met feedback, en oefenexamens inclusief cases.

 

Afbeelding: 
Datum: 
dinsdag, 17 mei 2016